عید قربان: حیوان کشی برای خشنودی خدایان (اللّه)





قبلاً در مورد سنت کودک همسری و ورود آن از پیگانیسم (بت پرستی)
به اسلام توسط محمد شرح داده بودیم, اما اکنون با گذشت دو روز از عید قربان بر خود لازم دیدم که در مورد این سنت وحشیانه و غیر انسانی نیز که به وضوح نمود خشونت علیه حیوانات است با  شما خوانندگان عزیز خاطرات یک مسلمان سابق درمیان بگذارم.
در اصل قربانی کردن غذا,پول,حیوان و حتی انسان از سنت های مشترک بین اغلب ادیان فتیشیست یا بت پرستی است, از اقوام بدوی افریقا تا اقوام اسرار امیز مایا در امریکای جنوبی و همچنین اشکال مختلف قربانی مثل طعام دادن یا پرداخت پول یا حتی کشتن یک انسان برای دفع بلا , خشنودی خدایان و .... رواج داشته است.
نسخه اصلی داستان ابراهیم در اصل در تورات امده است که محمد با کمی تغییر در داستان اصلی آن را وارد قرآن کرده است.

"مدتی گذشت و خدا خواست ابراهيم را امتحان كند. پس او را ندا داد: «ای ابراهيم!»
 ابراهيم جواب داد: «بلی، خداوندا!»
خدا فرمود: «يگانه پسرت يعنی اسحاق را كه بسيار دوستش می‌داری برداشته، به سرزمين موريا برو و در آنجا وی را بر يكی از كوههايی كه به تو نشان خواهم داد به عنوان هديهٔ سوختنی، قربانی كن!»
ابراهيم صبح زود برخاست و مقداری هيزم جهت آتش قربانی تهيه نمود، الاغ خود را پالان كرد و پسرش اسحاق و دو نفر از نوكرانش را برداشته، به سوی مكانی كه خدا به او فرموده بود، روانه شد.پس از سه روز راه، ابراهيم آن مكان را از دور ديد. پس به نوكران خود گفت: «شما در اينجا پيش الاغ بمانيد تا من و پسرم به آن مكان رفته، عبادت كنيم و نزد شما برگرديم.»
ابراهيم هيزمی را كه برای قربانی سوختنی آورده بود، بر دوش اسحاق گذاشت و خودش كارد و وسيله‌ای را كه با آن آتش روشن می‌كردند برداشت و با هم روانه شدند."  (تورات, پیدایش, 22:1)

در تورات این اسحاق پسر ابراهیم  است که باید قربانی شود و لی در بیشتر منابع اسلامی از اسماعیل به عنوان قربانی یاد شده است.
همچنین ابراهیم برای قربانی کردن اسحاق باید او را می سوزانده ولی محمد در نسخه داستان خود از قربانی کردن اسماعیل با خنجر یاد کرده است. 
بر اثاث اکتشافات پیرینه شناسی این که قربانی کردن انسان در بین ادیان فتیشیست رواج داشته شکی نیست و دانشمندان به بر این باورند که این داستان های به اصطلاح ربانی برگرفته از همین سنت ها هستند, پیام این داستان ابراهیم چه در تورات و چه در نسخه تغییر یافته محمد دلالت بر پیروی بی چون و چرا از دستورات اللّه است حتی اگر این دستورات خالی از  منطق و عقلانیت باشند !!!
این امر اللهی در تضاد کامل با قدرت تفکر و تصمیم گیری است که به گفته خود قرآن اللّه به انسان داده شده است و خود مبنای ورود  انسان ها به "بهشت" یا "جهنم" است :

"و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار نمایند) و هر کس نافرمانی خدا و رسول او کند دانسته به گمراهی سختی افتاده است" (احزاب ایه 36)

نمى‌يابى مردمى را كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده باشند، ولى با كسانى كه با خدا و پيامبرش مخالفت مى‌ورزند دوستى كنند، هر چند آن مخالفان، پدران يا فرزندان يا برادران و يا قبيله آنها باشند." (مجادله ایه 22)









اما بعد مهم تر قضیه معطوف به کشته شدن  هر ساله تعداد زیادی حیوان بی گناه در ملع علم و جاری شدن خون و خلق صحنه های خشن که برای بسیاری از گروه های سنی مناسب نیستند و حتی احتمال بروز بیماری های روانی در بین کودکان می شود , به واقع عید قربان آیینه وحشی گری مسمانان است. با پایان یافتن حج (خود حج یک سنت فتیشیست به شمار می رود که بعد به آن خواهیم پرداخت) فرد باید یک حیوان را قربانی کند و تصور بردن گلوی یک حیوان بی گناه برای خیلی از انسان ها درداور است گذشته از انجام این عمل وحشیانه که شاید خود تمرینی برای وحشی گری  مسمانان باشد, کشتن یک حیوان به قصد سود بردن از ارزش غذایی آن و بدون درد بودن ‏‎‏‏‏‏(شک الکتریکی یا پرس فشار هوا‎) روش کشتن با بریدن سر یک حیوان با چاقو و به قصد خشنود کردن خدایان ‏‎‎‏(اللّه)  بسیار متفاوت است.

مرتد المومنین رهام

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

انحرافات جنسی محمد "پیامبر اسلام"

افسانه های عاشورا !!

زندگی‌نامه یک گراز شیعه: این قسمت امام کاظم(ع)